Dag zes

29 oktober 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

De dag begon vandaag om 7.45. Simone en Amy kwamen iets later uit bed. Daan weer eerst lekker gaan zwemmen.  Daarna gaan we ons klaar maken. Amy en Daan hebben er zin in. Vandaag mag Amy mee op het Dock om de trainers te helpen en samen met Daan de oefeningen te doen. Nou we kunnen jullie zeggen dit was me een sessie. Amy vond het geweldig zo dichtbij de dolfijn en de eerste aanraking van Bonnie tja geen woorden voor. Daan die Amy de dingen uitlegt. Het geluk van Amy tijdens heel de les kunnen op foto laten zien maar is eigenlijk niet te zeggen. Daan werkte opdezelfde wijze als de afgelopen dagen. Super knap het laatste kwartiertje mochten we ook naar het Dock komen en van dichtbij mee kijken en horen hoe het gaat. Ook dit gevoel kunnen we eigenlijk niet beschrijven. Geweldig was het.

de dolfijn trainster vond het weer reuze leuk, ook met Amy. Ze was net een spons zei ze. Zoveel vragen en interesse.

bij de evaluatie gaf Gerwin aan dat ze binnen eerst gesproken hebben aan de hand van kaarten. Er stonden situaties op een kaart en er lagen allerlei reacties uitgebeeld op een kaart bij. Daan moest vertellen wat hij zou doen. Dit kon hij erg goed vertellen. Hij zag al verbetering in de houding , werd al niet meer zo klein.
Gerwin gaf aan dat hij het zo goed doet of hij hier al jaren komt.

morgen gaat Gerwin aan zijn zelfvertrouwen werken. Hij gaat niet binnen werken maar gaat vlakbij het water in en tussen de grote vissen zwemmen en kijken bij de haaien in het water. We zijn benieuwd.

morgen is ook de familieswim. Dit houd in dat we als ouders en Amy ook met de dolfijn gaan zwemmen, Daan gaat dan iets anders doen. Dit is eind van de middag. Spannend voor ons.

in de middag zijn oma met Simone boodschappen gaan doen de rest heeft lekker in het zwembad gelegen. Daarna zijn we naar het privé strand gegaan. Ze zee was erg rustig waar door we iets verder de zee op konden. Simone ging op onderzoek uit. Ze kwam terug en vertelde nog nooit zo iets prachtigs gezien te hebben. We zijn met zijn alle gegaan. Een prachtige koraal en vissen etc oooo zo mooi. Ook Daan en Amy vonden het geweldig.

Het is echt ongekend hoe Amy zwemt in het water is nergens bang voor en gaat vlot alleen met opa een eind de zee op opzoek naar mooie dingen. Met de flippers van opa kan ze nog harder.
Het was weer een mooie bijzondere dag.

A3C51CF4-6AB3-4440-B69F-391BF28C981FD1D4145F-C262-4634-B63F-5B52B15DE40207901355-F4FE-44E6-A0E5-5D9FFEA9D9B644CEB3B6-BC3B-4A59-AC9D-001CC35211C6

1. Peter:
    29 oktober 2020
    Wat een prachtig verhaal en mooie fotos. Een echt paradijs.
  2. Susan:
    29 oktober 2020
    Wat een super gave foto van Amy onder water!
  3. Bregje:
    29 oktober 2020
    Ik heb niks teveel gezegd, toch?😍
  4. Margriet:
    29 oktober 2020
    Wauw super gaaf allemaal.
    Mooie foto's op 'n pracht stukje aarde.
  5. Lucie:
    29 oktober 2020
    wow wat geweldig allemaal!! Fijn dat er ook tijd is om dingen samen te doen en echt samen te genieten!!
  6. Wendy:
  9. Marielle:
    Inderdaad kippenvel....Wauw!!
  10. Opa en Oma van Drunen:
    29 oktober 2020
    Ja, wat een bijzondere dag was dit. Amy als hulptrainster te zien, zo vol interesse en plezier. En dan dolfijn Bonnie kussen, wat mooi om te zien. En dan Daan die eerst alles aan Amy uitlegt en vervolgens zelf aan de slag gaat. En dan 's-middags, eerst in het zwembad oefenen met mijn snorkel waar ik gelijk mijn flippers kwijt was aan Amy. En de zee in, wat een aquarium zeg. Simone schiet prachtige foto's en Amy schiet alle kanten in met haar flippers. Wilma met Daan de volle zee op en oma kan ook niet genoeg krijgen van het snorkelen. Een geweldige dag. Grt opa.
  11. William:
    29 oktober 2020
    Wat een mooie ervaringen allemaal, echt supertof om te lezen! Xxx😘😘😘
  12. Ans Hess:
    29 oktober 2020
    wat geweldig wat een mooie dag weer en Amy die het ook zo goed doet met de dolfijnen zo mooi wat een geweldigen ervaring fijn dat het zo geweldig is zo lang naar uit gekeken en daan wat doet hij het goed zeg in een woord geweldig geniet er van
  13. Magda:
    29 oktober 2020
    Wat een geweldige ervaringen maken jullie mee, zeg! Heel leuk om te lezen. Ook zo leuk om op de video te zien hoe dolfijn Bonnie reageert op de opdracht om te duiken en hoe ze met haar staart als het ware wuift! Fantastisch!
  14. Monique:
    29 oktober 2020
    Wat geweldig om te lezen hoe jullie allemaal genieten !!
  15. Laetitia en Paul Eijkelenboom:
    29 oktober 2020
    Fijn dat alles zo goed gaat ! Morgen weer een spannende dag met de family-swim ! Veel plezier !
  16. Ben van wees:
    2 november 2020
    Mooie foto’s en veel plezier groetjes van ben