Dag vijf

28 oktober 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Daan was vandaag vroeg wakker 05.30. Rond 7.30 lag hij in het zwembad . Daar geniet hij zo van. Gaf een keer aan dat hij er geen zin in had om naar de therapie te gaan maar het toch Gewoon ging doen.

Daar gingen we op naar dag twee.
Gerwin kwam naar buiten en Daan was vrolijk, vertelde wat hij gisteren nog had gedaan. Stond op en zei dag mam. Nou dat ging al anders. Ze gingen naar binnen en hebben daar geoefend. Na het werken binnen kwamen ze naar buiten. Daan liep nu zelf naar buiten en riep hallo mama en liep ons voorbij achter Gerwin aan. Nou dat ging ook al heel anders dan gisteren.

Amy was intussen ook mee met de groep. Ook zij zonder enige moeite ging mee en had er zin in.

na even konden we weer naar de kijk plek lopen. Gerwin ging vrij snel het water in. En ja hoor Daan ging er ook redelijk snel in. Het was weer zo mooi om te zien wat Daan met Gerwin en Bonnie deed en niet te vergeten de assistent en dolfijntrainster. Alle spelletjes kwamen voorbij. Zelfs liet Daan zich door Bonnie aan de voeten voort duwen. Daan ligt in alle rust. De kus kwam weer voorbij en Daan mocht een stok vasthouden waar Bonnie onder door sprong . Daan geniet zichtbaar.

vandaag was er een andere dolfijntrainster die kwam ook vertellen hoe leuk ze de sessie met Daan vond.
tijdens het gesprek werden dingen duidelijk. Binnen heeft Gerwin geoefend met emoties. Daan moest bij de emotie een voorbeeld benoemen dit ging best goed. Wat Gerwin merkte was dat Daan volop kletst maar als er van hem iets gevraagd wordt Daan klein word en heel zachtjes gaat praten. Hier zijn ze met Bonnie mee aan de slag gegaan. Daan had twijfel of hij wel het water in zou gaan. Gerwin was duidelijk ik tel tot drie en dan lig je op je buik. Ik tel tot drie en je bent in het water. Daarom was Daan nu snel in het water. Ze gingen een stuk van het Dock af. Daan moest zelf vragen om een kaartje, Daan moest zelf zeggen welke opdracht hij wilde. Dit ging in het begin dus veel te zacht waardoor Daan dus harden en duidelijker moest praten zodat ze hem konden horen.

ze zijn bezig geweest met zelfredzaamheid . Zelf zijn tas inpakken  handdoek opvouwen , etc. Ook het opruimen van spullen. Dit kwam ook terug bij Bonnie. Die moest ook al haar speelgoed zelf weer opruimen ook de grote stok.

Gerwin geeft ook aan dat hij aan het zelfvertrouwen van Daan gaat werken, dat hij dingen wel kan en niet bang hoeft te zijn.

ook Amy kwam vol praatjes terug, ze vind het super leuk. Krijgt ook opdrachten in de groep. Morgen mag ze met Daan mee op het Dock.

Na de therapie hebben we het even rustig aan gedaan en gegeten. In de loop van de middag zijn naar een baai gereden en hebben daar heerlijk gesnorkeld. Ook Daan ging mee om te snorkelen. Eerst aan de hand en vind het prachtig. Toen we al een eind weg waren liet hij los en ging zelf. Ineens was hij daar bij ons de schildpad. Simone en Amy hadden hem al een keer gezien. Daan vond het geweldig. Hij was middelgroot we hadden helaas de camera niet bij , maar wat gaaf. Amy en opa kwamen aangesneld. Amy heeft de schildpad een heel eind gevolgd. Wat kan die zwemmen. Ook oma heeft weer heerlijk gesnorkeld. Daar nog lekker gegeten en weer terug gereden door onze chauffeur Simone. Heerlijke middag.

1. Renate van den Berg:
    28 oktober 2020
    Leuk om te lezen hoe het gaat. Er wordt hard maar ook genoten. super!
  2. Jolijn:
    28 oktober 2020
    Wat heerlijk om jullie positieve verhalen iedere dag te lezen 😊. Geniet ervan!
  3. Margriet:
    28 oktober 2020
    Super dat 't zo goed gaat👏👏
  4. Miranda Kleinbergen:
    28 oktober 2020
    Wat gaaf zeg, hoe goed Daan t doet! En heel fijn dat Amy het ook naar haar zin heeft. 💞
  5. Dolphins4Teun:
    28 oktober 2020
    Wat super weer om te lezen! Mooi hoe ze alles met Daan zo oppakken en er met Bonnie aan werken 🐬
  6. Ireen:
    28 oktober 2020
    Gaaf hoor. Ben iedere morgen weer benieuwd naar hoe het met jullie gaat. Tot morgen.
  7. Jantien:
    28 oktober 2020
    Wat super om te lezen dat Daan het zo goed doet!
    Hoop dat jullie zelf ook lekker genieten!!😘
  8. Marielle:
    28 oktober 2020
    Jullie zijn kanjers! Ga zo door en geniet van alle positieve ervaringen x
  9. Elseline:
    👍😘
  10. William:
    28 oktober 2020
    Superleuk om te horen dat Daan en Amy het zo goed doen daar!lekker van genieten allemaal!😘
  11. Opa en Oma van Drunen:
    28 oktober 2020
    Het was vandaag prachtig om te zien hoe relaxt Daan was. Hij geniet er enorm van. En ook Amy is helemaal blij. Na de therapie duiken we gelijk het zwembad, fijn zwemmen met de kids.
  12. Simone:
    28 oktober 2020
    Bedankt voor alle leuke reacties telkens, dat doet me goed! Is leuk om te lezen!
  13. Laetitia en Paul Eijkelenboom:
    28 oktober 2020
    Fijn dat het zo goed gaat met Daan en Amy ! Ik ben blij dat er een goede therapeut is voor Daan ! Gelukkig genieten jullie ook van al het moois . Ik vind het heel leuk jullie blog te lezen ! Een goede nachtrust gewenst voor jullie allemaal !
  14. Ans Hess:
    28 oktober 2020
    Oh wat fijn dat Daan en Amy het goed doen jammer dat hij vroeg wakker is maar zo te zien genieten jullie wel wat is het er toch mooi altijd mijn droom ook geweest fijn dat jan en christien ook genieten wat zijn jullie toch super mama's
  15. Bianca Moorman-Jager:
    28 oktober 2020
    Wat leuk om te lezen. Heel veel plezier daar nog!!
  16. Susan:
    29 oktober 2020
    Wauw; wat een grote stappen worden er gemaakt en dat in zo’n korte tijd! Super om jullie blogs te lezen en door de foto’s er ook een beeld bij te hebben. Jullie zijn alle 6 kanjers