Dag 19 tugboat

31 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag een luie ochtend . We gaan nog een keer naar tugboat. Daan wil er graag heen zwemmen en Amy wil graag een bord schilderen.
Als we dan allemaal zo ver zijn gaan we op pad.

wat is het toch een gezellig strandje!

2d67858b-79f5-46b7-ae65-b61a1c7e0ce6cf19a695-857c-40d2-ab3a-4a875644cbc3
We vinden 4 bedjes en Amy gaat op zoek naar een mooi bord! Hup Amy aan het schilderen ! Daan en ik op weg naar de gezonken boot! Het was geweldig alleen ik was de camera vergeten om vast te leggen dat Daan daar zelf heen is gezwommen!14f3f4d7-bdd1-4a4a-8167-754d86f88e9a1eda9337-42bb-4895-a0d3-2996257a69c9

424e0c71-20aa-4ad6-9789-427611d3dbc3
Bij Amy gaat het goed! Vind het leuk!
onder tussen is Simone met de camera vertrokken om te snorkelen!
Met Daan afgesproken na het eten nog een keer te gaan met camera!

Simone komt opgewekt weer terug! Ze heeft weer geweldig mooie dingen gezien! En deze natuurlijk weer prachtig voor ons vast gelegd.

7353613e-34ee-4616-a27b-82dcdfe0e2de80f66bb2-d8d7-4fe1-8e83-788e3ea028c0324130ad-76b1-412e-9f2a-4efe8f2a8216

c6651415-67f7-4ba1-9791-0d684b0386de

Ze heeft ook een paar slangen en een octopus vastgelegd!

We eten een lekkere hotdog want veel meer hadden ze niet maar prima!

Nou Daan dan gaan we nog een keer met camera! We zijn onderweg! Ik wilde een mooie foto van Daan maken dat hij onder duik! Ik probeer hem dat een paar keer duidelijk te maken . Ik pak hem een paar keer vast bij zijn been om te zeggen dat hij naar beneden moest duiken , maar Daan zwemt gewoon door, tot ik het nog eens vraag. Hij draait om en wordt zo boos op mij , zo erg heb ik lang niet gezien, hij huilde was boos in paniek alles bij elkaar! En dat midden op zee! Ik verzoop bijna omdat hij mij steeds vast pakte! Hij bleef maar boos en huilen!  Onder tussen had Amy Daan gehoord en was naar Simone gelopen dat er iets aan de hand was! Wij waren onder tussen weer op weg naar kant waar Simone  en Amy al stonden te wachten!  Stierend en wel liep Daan het water uit. Ik begreep nog steeds niet wat er aan de hand was! Daan wordt wat rustiger. We hebben even op het bedje gezeten en uiteindelijk werd het me duidelijk!
Mama ik wil alleen zwemmen jij stoort mij de hele tijd, als ik onder water ga kan ik niet ademhalen dan stik ik! Dus waar ik in het begin zijn hand moest vasthouden en Daan met een zwemband zwemt in zee , heeft hij nu zoveel zelfvertrouwen dat hij alleen wil zwemmen . Het feit dat ik hem een paar keer vast pakte om te vragen voor een foto heeft hij ervaren als heel vervelend, en het idee dat ik hem vast wilde houden! Dat was de boosheid en de paniek was dat hij onder moest van mij en dat hij dan zou stikken! Pfff maar goed we moesten het wel goed afsluiten anders gaat hij de zee niet meer in. Na een minuut of 10 gingen we met duidelijke afspraken, ik blijf op voldoende afstand en ik maak gewoon foto’s en dan zien we wel! Daar gingen we! Het was geweldig en super knap dat hij dit nog een keer ging doen! Super trots!

1462377d-a415-48a4-a6d1-eefc3c49bf8f44939c06-ce30-4eac-80b5-552907224cb9
Amy heeft onder tussen haar plankje af , ze is er erg blij mee! Einde van de middag waren we weer terug ! Daan en ik nog even lekker gezwommen en Simone onder tussen gekookt! Heerlijk!86096b83-c8b4-42cc-b367-bda15b085558

1. Hanneke:
    31 mei 2023
    Wat is het toch schitterend die onderwaterwereld!
    En dan Amy die zo mooi weer heeft geschilderd, dat bankje waar ze op zit vind ik echt geweldig 👌🤩
    Super dat Daan zo goed aan kon geven wat hem dwars zat, en helemaal dat hij daarna alsnog weer verder gaat! Kanjers zijn jullie alle 4!!
  2. Bregje:
    Knap Daan! Een hoop zelfstandigheid erbij💪
    Heerlijk zen plekje daar, hè?
  3. Carola:
    31 mei 2023
    Wat een prestaties zetten jullie neer. Heel mooi om het zelfvertrouwen te zien groeien
  4. Miranda Kleinbergen:
    31 mei 2023
    Wauw! Die Daan, het prachtige plankje van Amy, het geduld van Wilma en de prachtige foto’s van Simone. Wauw!
  5. Opa en Oma van Drunen:
    31 mei 2023
    Mooi dat Daan voor z'n eigen opkomt en een mooi kunstwerk van het tekentalent Amy. En dan die onderwaterfoto's, speciaal. Lekker relaxt strandje, nog even genieten en zit het er weer op.
  6. Laetitia en Paul Eijkelenboom:
    31 mei 2023
    Goed gedaan allemaal ! Nu lekker genieten ! Mooie foto’s !