Dag 4

27 oktober 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag was het dan eindelijk zover. Daan was ontzettend zenuwachtig. Het duurde ook even voordat hij van het bankje opstond en mee ging. Wij hadden onder tussen het gesprek met de trainer. Vandaag zou echt in het teken staan van de eerste kennismaking. Eerst werd er binnen gewerkt en het pak aangedaan. Amy was onder tussen vertrokken met een clubje kinderen. Dit vond ze ook reuze spannend.  Toen daan met Gerwin weer naar buiten kwam begon daan te huilen. Gerwin nam hem in 1 rechte lijn mee zonder naar ons te kijken richting het Dock waar met de dolfijn Bonnie gewerkt ging worden. Wij konden toen daan richting het Dock liep naar de kijk plaats lopen. Vol spanning wachten we wat er gaat gebeuren.We konden hem zien maar niet horen wat er gezegd werd. Daan maakt kennis met Bonnie . In het begin was er nog even een dolfijn bij. Na een aantal minuten was daar het eerste contact daan aaide Bonnie. In eerste instantie ging Gerwin alleen in het water en liet zien wat Bonnie allemaal kon. Daan mocht met Bonnie en een ring spelen. Tussen door kwam Amy met het groepje kijken hoe het ging met de dolfijnen. Het duurde best even voordat daan ook in het water kwam, Achteraf was dit bewust. Toen daan eenmaal in het water kwam was het vertrouwen daar. Gerwin kon al snel stappen maken met Bonnie. Prachtig om te zien hoe snel daan vertrouwd was met Bonnie en Gerwin. Amy ging met het groepje naar het zeeaquarium. Daan kreeg allemaal opdrachten die hij met Bonnie moest gaan doen. Hij kreeg steeds een kaart te zien met de opdracht, geweldig om te zien hoe goed hij dit deed. Na de therapie kwam de dolfijn trainster naar ons toe om te zeggen hoe geweldig ze de sessie met daan vond. Hij deed het zo goed. Ook Gerwin was erg tevreden hoe hij het had gedaan.

Daan was kapot en even emotioneel. Advies was om vandaag verder rustig aan te doen. Dit hebben we ook gedaan. Heeft lekker in het zwembad gelegen.

Ook Amy heeft het super leuk gehad. Vindt het nog lastig om te praten met de groep maar dat komt wel.

Het was een mooie eerste dag met zeker wat slikmomenten en een nat oog her en der.

1. Patricia:
    27 oktober 2020
    Wow, wat een mooie dag voor jullie allemaal
  2. Laetitia en Paul Eijkelenboom:
    Geweldig !
  3. Lucie:
    27 oktober 2020
    een super start!! Dat belooft veel goeds
  4. Dolphins4Teun:
    27 oktober 2020
    💙 zo bijzonder voor jullie allemaal 🐬
  5. Koen:
    27 oktober 2020
    Zo bijzonder. Echt gaaf. En herkenbaar ;)
    Blijven genieten!
  8. Els Elands:
    Super knap daan en amy
  9. Sven van de Wouw:
    27 oktober 2020
    Wat ontzettend knap! Prachtig om te zien en te lezen.
  10. Ireen:
    27 oktober 2020
    Wow, wat geweldig om te lezen, maar zeker ook om de foto's te zien!!! Dat zegt zó veel.
  11. Miranda Kleinbergen:
    💞🙏🏽💞
  12. Peter:
    27 oktober 2020
    Wat geweldig om te lezen. Wauw.
  13. Femke Horstermans:
    27 oktober 2020
    Wat een mooie dag! Geweldig om te lezen!
  14. Nancy:
    Bijzonder!!
  15. Tanja:
    27 oktober 2020
    Wat mooi zeg!! Ik moest zelfs een traantje wegpinken bij het zien van de foto’s!!Dit gun je toch ieder kind met een beperking🥰🥰🥰🥰
  16. Susan:
    27 oktober 2020
    Wat een super bijzondere, mooie en emotionele dag voor jullie allemaal 💗
    Geweldige foto’s ook!
  17. Magda:
    27 oktober 2020
    Wow, bijzonder hoor! Prachtig om dit op afstand 'mee te beleven'.
  18. Annemiek:
    27 oktober 2020
    Wat bijzonder, zo mooi met die foto’s!
  19. Lysette:
    27 oktober 2020
    Mooie foto's. Spannend zo'n eerste dag, voor iedereen;-)
  20. Ans Hess:
    27 oktober 2020
    Wat mooi om te zien zo spannend voor Daan heel mooi foto's
  21. Bernise:
    Mooi! Het verhaal en de foto’s! ❤️
  22. Ilse heerdink:
    27 oktober 2020
    Wat een super eerste dag. Bijzonder om dit als gezin te beleven op een prachtige locatie. De foto's zijn dan ook schitterend! Wij zijn blij dat de kennismaking met Bonnie goed is verlopen. Zet 'm op Daan en Amy! Groetjes Gosia en Ilse
  23. Helma:
    Mooi💕
  24. Marijke.:
    O kippenvel. Wat bijzonder! Xxx
  25. William:
    Supermooi om te zien zeg! Je ziet 'm genieten. 😘😘😘🐬🐬🐬
  26. Ilse:
    27 oktober 2020
    Prachtig om te lezen, super!!