Dag Acht

31 oktober 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

De dag begon rond 7.uur!
Amy heeft wat langer geslapen.
Simone ging al wat eerder weg om een workshop bij te wonen. Deze ging over ontspanning-technieken. Hier heeft simone wel wat tips uitgehaald om samen met daan te doen. Vlak voordat we moesten gaan begon het te regenen maar even.  Zoals altijd ging daan eerst binnen oefenen. Daarna buiten op naar Bonny. We mochten mee naar een ere tribune. Daan zwemt op dock 4 en daar is vlakbij een ere tribune. Nu konden we ook horen wat er gezegd werd. Daan deed weer alle kunstjes met Bonnie. Steeds opnieuw moest hij alles luid en duidelijk vragen en zeggen. Daan word steeds meer zelfstandig in het doen van de gebaren naar Bonnie en word bij het zwemmen met Bonnie nog nauwelijks vastgehouden. Zo mooi om te zien. Ook op het dock werd gewerkt. Vandaag vooral bezig geweest met het trainen van de mondspieren . Daan moest een rietje met zijn lippen vasthouden en daarna 2 x met een spatel. Vervolgens kreeg Daan een touw met een dop eraan in zijn mond en onderaan dat touw hing een boot. Hij moest met zijn lippen de boot omhoog halen door te gaan staan. Dit lukte uit eindelijk super knap. Ook in het water moest hij de boot met zijn lippen mee trekken. Het was geweldig om zo dichtbij te zijn omdat je nu reactie van Daan  kon horen. Deze waren heel vaak; leuk he, goed he, trots op Bonnie, wij zijn goed bezig he. Zo leuk.

Het is zo bijzonder om te zien dat Daan  zo bezig is met Bonnie terwijl er op de achtergrond in een appartement volop gewerkt, gehakt geboord word maar daar reageert hij niet op. Ook dat wij daar zaten hij keek wel een keer maar verder ook niet.
Als laatste mocht Daan nog hard met bonnie door het water dit hadden we nog niet gezien. Hoe gaaf is dat en dat gezicht hij geniet met alles, zo mooi.

Amy heeft lekker geknutseld met de groep  en we moeten een brief voor Amy schrijven waar we trots op zijn en waar ze goed in is.
Bij de evaluatie gaf Gerwin aan dat Daan het weer super goed had gedaan en na de oefeningen  met de mond de spraak al beter werd.
We hebben een spantel en een rietje mee en moeten 3 x per dag dit doen. Het was een prachtige mooie week voor iedereen.
In de middag zijn we even naar de winkel geweest.
Daan en Amy de dolfijn hebben nog heerlijk gezwommen en Daan is even gaan vissen en snorkelen. Oma heeft lekker met amy gezwommen in zwembad. Mama simone is nog naar een workshop geweest sensorische integratietherapie. Dit was ook interessant en ook daar halen we wat dingen uit

In de avond heerlijk gegeten door kok Simone

ooo ja het heeft af en toe geregend en wel heeeeeeeeel hard of er een sluis open en dicht gaat.

1. Opa en Oma van Drunen:
    31 oktober 2020
    Was weer een mooie dag waar we dichtbij het dock de bezigheden van Daan konden waarnemen. Heel mooi om te zien hoe hij er van geniet. In de middag nog fijn gezwommen met zeemeermin Amy en gesnorkeld in de zee met Daan en Simone. Opa en Oma.
  2. Susan:
    31 oktober 2020
    WoW; wat een vooruitgang en wat interessante en intensieve dag. Veel nieuwe input voor jullie. Wat zal dat een fijn gevoel en een boost geven!
    Jullie zijn een super mooi gezin, samen met opa en oma 💗
  3. Hanneke:
    31 oktober 2020
    Dit is toch geweldig om te lezen! Wat n ervaringen voor jullie allemaal!!♥️🐬
  4. Peter:
    31 oktober 2020
    En wat had Simone gekookt? :-)
  5. Wilma Drunen:
    1 november 2020
    Rijst kip groenten zoetzure saus en saté saus.
  6. Wendy:
    31 oktober 2020
    Niet alleen Daan heeft het druk, Simon ook! Zet Wil maar eens aan het werk ;)
  7. Miranda Kleinbergen:
    🌸 Wat leren jullie veel! 🌸
  8. Laetitia en Paul Eijkelenboom:
    31 oktober 2020
    Weer hele leuke belevenissen voor jullie ! Iedere dag wat nieuws bijleren !
  9. Ben van wees:
    31 oktober 2020
    Wat mooi om te lezen Wilma!
  10. Els Elands:
    31 oktober 2020
    Super daan. Knap dat je al zo vooruit gaat
  11. Lonneke:
    2 november 2020
    Wat een ongelooflijke ervaring. En wat fijn dat Daan het zo goed doet