Dag 8 Hemingway

20 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag zijn we vroeg vertrokken naar het strand bij Hemingway! We gaan hier eerst lekker snorkelen !
Amy gaat naar de brusjes groep en ze gaan kajakken en en ook snorkelen.

Daan en ik lunchen vast omdat we op tijd naar de therapie moeten. Simone gaat ondertussen Amy ophalen. Simone en Amy blijven vandaag bij het strand! Ze lunchen daar even samen

783202df-791a-46be-955c-33116f5b4527

Laura komt Daan halen en we vertellen over onze trip naar willemstad. Ze kijkt eerst ook verbaast maar toen zei ze in eens ooo Hemelvaartsdag!

Ze gaan lekker binnen aan de slag. Als ik de rolstoel zoals altijd binnen wil zetten stuit ik op een heel parkoer waar Daan bezig is . Besluit maar even te wachten.

De sessie buiten is weer erg leuk , ik hoor veel gelach. Die Nubia is zo’n leuke dolfijn! Ze werken ook op het Dock!

IMG_7181IMG_7180IMG_7178

IMG_7163
Na afloop hoor ik wat ze binnen aan het doen waren. Het was reuze gezellig want ik hoorde ze buiten. Ze hadden gezellige muziek op gezet. Daan moest een parkoer afleggen, met soms wel lastige elementen, die vond hij dan ook moeilijk. Ook moest Daan over een hele grote bal naar de overkant komen! Hij zegt gelijk dat durf ik niet!  Met wat stimulans ging hij erop liggen. Hij gaat 10x op en neer waarbij hij zelf tot 10 telt maar hij rolt steeds niet door. Zegt ook nog kan er ook omheen lopen wat natuurlijk niet de bedoeling was. Hij gaat weer liggen telt tot 10 en ja hoor hij rolt nu wel door. Gewerkt aan stukje zelfvertrouwen.

Tijden het lopen naar het Dock was Laura een beetje gek aan het doen . Daan zei iets van wat doe je raar. Meteen koppelt hij terug ooo dat mag ik niet zeggen dat je gek bent. Terwijl hij dat niet zei. Ze vond het super knap dat Daan meteen terug kwam op het geen hij zei . Hem ook gerustgesteld dat hij niets verkeerd zei.

Op het Dock hebben ze een memorie gedaan. Dit Keer met koppel plaatjes bv. Een plaatje van een kam en een plaatje met een jongetje met wilde haren. Daan moest dan een passende zin maken en dat was heel erg moeilijk. Met hulp maken hij een duidelijke zin.

Het was een super leuke goede sessie. En dan is er al een week voorbij!
vervolgens zijn we weer terug naar het strandje gegaan en hebben we lekker gezwommen en Simone is gaan snorkelen een stukje achter de rotsen.

65ca5337-af0f-42a3-80d4-3401f127fac4b7ffeeca-6a08-4ae7-8361-8b8a171a7b2ae2f75c3c-627e-411d-a60f-ac59c4d27d3a

b927fa0f-8522-4508-85a9-fc07374d0400
We hebben nog lekker gegeten en daarna lekker naar de douche!
Een heerlijk dagje zo…

Ps er staat een leuk filmpje bij video

31875d2b-e419-45a6-8bde-a56a88d35d2238997b1f-efc2-4b55-95dd-5eec4cea093d

1. Monique:
    20 mei 2023
    Leuk om al jullie ervaringen te volgen en wat wordt er hard gewerkt! Superknap Daan en Amy ! (En de mama's ook natuurlijk...)
  2. Dolphins4Teun:
    20 mei 2023
    Heerlijk om wakker te worden met jullie belevenissen! Wat fijn dat Daan zo goed gaat met de therapie. We hebben nu al heimwee!
  3. Carola:
    20 mei 2023
    Wat leuk om jullie avonturen te volgen.
  4. Anita De Leeuw:
    20 mei 2023
    Jammer dat de tijd zo snel gaat maar vooral hoe de kids genieten