Dag 6 Dock dag..

18 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

De ochtend begint zowaar om 7.00 top. Deze ochtend kunnen we rustig aan doen. Amy gaat vandaag met Daan op het Dock mee dus geen brusjes .

Daan en wilma gaan even de zee in . We snorkelen een eindje en bij iedere vis gild Daan het uit van plezier! Als we terug zijn gaan Amy en Simone naar de zee om even op verkenning te gaan!
Wij relaxen aan het zwembad.  Nadat we ons allemaal hebben klaar gemaakt vertrekken we naar het cdtc.

we hebben er allemaal zin in. Simone wordt eerst mee gevraagd voor de uitleg voor het masseren.

ze werken nog even binnen en dan komen ze Amy halen om mee te gaan. Ooooo wat heeft ze er zin in.

IMG_6921

Voor dat de sessie begint schrikken Simone en ik ons kapot. Bonnie heeft ruzie met een andere dolfijn voor onze neus. Dat gaat best flink te keer. Als iedereen weer rustig is kan het beginnen.

Daan en Amy hebben dolfijn Nubia.
Amy geniet de hele sessie van de samenwerking met de dolfijn trainster. Ooo wat doet ze het goed, ze kan er zo gaan werken.

IMG_7004

IMG_7036
ook Daan zien we volop genieten wat een mooie sessie is het weer! Ze werken op het Dock en nog met de dolfijnen.
Amy stuurt nubia voor de sprong over de stok bij Daan!

IMG_6963IMG_6964

IMG_7018IMG_6996

Wat gaaf zeg. Op een afstandje genieten Simone en ik van het geluk van beide kids. Laatste 10 min staan we dichtbij het Dock.

IMG_7045

Tijdens de evaluatie praten we over wat ze hebben gedaan vandaag. Binnen hebben ze gewerkt met Emoties met kaartjes van de zon,  maan en nog wat meer. Daan kan goed benoemen waar hij blij van wordt! Super. Verder zijn ze bezig geweest met het wat harder praten en dan niet van uit de keel maar vanuit de buik! Op het Dock hebben ze dit herhaald met het maken van zinnen! Daan heeft hard gewerkt.

na de sessie lopen we even door het zee aquarium. We moesten even wachten tot wij met de dolfijn mochten zwemmen.
Daan wordt opgehaald en wij gaan beginnen. (Foto’s komen later). We hadden dolfijn Nubia net als Daan dat is wel leuk. Amy weet natuurlijk hoe het allemaal werkt. We zwemmen best vaak een rondje wat mij natuurlijk minder goed af gaat dan de rest. We doen allerlei spelletjes ! Het was super.

Moe en voldaan keren we met zijn alle terug.
Daan gaat nog even zwemmen en zowaar knoopt hij een gesprek aan met een mevr in het zwembad. Dat heeft hij nog nooit gedaan. Hij verteld (wat we op afstand kunnen horen) dat hij dolfijn therapie heeft. Zo waar gaan ze samen met het balletje overgooien. Het was super leuk om te zien.

We gaan heerlijk uit eten, Daan is kapot en valt bij thuiskomst bijna meteen als een blok in slaap.

Ik tijd om de foto’s te bekijken en de blog te maken. Het zijn heel veel mooie foto’s de keuze was lastig

1. Wendy:
    18 mei 2023
    Er worden mooie stapjes gezet, super!
  2. Opa en Oma van Drunen:
    18 mei 2023
    Wat een leuke dag voor jullie. Dat Amy betrokken wordt bij de therapie is mooi om te zien. Wij weten nog van vorige keer dat ze dan als een volleerd dolfijnentrainster op het dock zit. Daan ziet er lekker relaxt uit in het water met die dolfijnen.
  3. Miranda Kleinbergen:
    18 mei 2023
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie allemaal genieten! X
  4. Marjolein:
    18 mei 2023
    Prachtige foto's! En wat een mooi verhaal weer!
    Groetjes van Mees aan Daan♡
  5. Marjolein:
    18 mei 2023
    Mooie foto's! En wat een mooi verhaal weer!
    Groetjes van Mees aan Daan♡
  6. Bregje:
    18 mei 2023
    Amy kan vast solliciteren!!
    En Daan...we zijn nu al heel trots op je😍
  7. William:
    18 mei 2023
    Wat superleuk om allemaal te lezen en depoie foto,'s te zien zeg en super dat er stappen vooruit gemaakt worden!geniet ervan.x
  8. Magda:
    18 mei 2023
    Wow, super zoals Amy en Daan het doen, maar vooral Daan!
  9. Laetitia en Paul Eijkelenboom:
    18 mei 2023
    Fijn dat het zo goed gaat met jullie !
    Iedere dag stapjes vooruit !
  10. Petra Van Drunen:
    19 mei 2023
    Wat super leuk om de stapjes die Daan zet te lezen, fijn dat Amy zo betrokken word erbij👍🙋‍♀️
  11. Anita De Leeuw:
    20 mei 2023
    Wat geweldig en elke keer weer een stapje voor uit