Dag 5 De borrel

17 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

De dag begon weer om 6 uur wanneer Daan weer naar de wc moet . Zijn wc moment wil maar niet mee veranderen. Daan nog een uurtje mee terug gekregen. In de ochtend lekker in het zwembad. Daan vermaakt zich prima. Amy is zich onder tussen klaar aan het maken voor de snorkel trip met de groep.

Dan was daar eindelijk het moment dat we beide tijd en ruimte hadden om elkaar even te zien. Christel, hans, Teun en jet kwamen even langs. Ze zijn de eigenaren van de stichting. Hun therapie zit erop en vliegen vanavond terug. Wilma brengt onder tussen Amy weg en de rest gaat even zitten kletsen en de kids in het zwembad..

Daarna kunnen wij even een broodje gaan eten en ons klaar gaan maken.

De tweede therapie dag. Amy komt vrolijk terug en heeft het leuk gehad. Heeft zich wel wat bezeert aan de rotsen.

Daan wordt opgehaald , ze gaan eerst binnen aan de slag. Dan komen ze naar buiten. Daan heeft een super mooi pak aan. Gisteren had hij het wat koud gehad dus heeft nu een dikker pak aan. Is er heel blij mee.

IMG_6884

Ze zitten zo in het water. Daan heeft het reuze naar zijn zin. Je ziet hem volop genieten. Wat ook opvalt is dat hij hele verhalen heeft, vooral heel veel vraagt , het klinkt allemaal heel geïnteresseerd we kunnen natuurlijk niet goed horen wat hij zegt of vraagt.

IMG_6899

Tijdens het werken op het dok zien we dat ze iets met zijn mond doen, we horen Daan lachen en zeggen dat hij het moeilijk vind. Tevens horen we hem zeggen dat hij buikpijn heeft. Het kan zijn dat hij het inzet omdat hij het moeilijk vond en hoopt dan dat hij het niet meer hoeft te doen. Daan is wat anders gaan zitten en ze gaan door. Daarna mag hij weer het water in.

IMG_6909

IMG_6908

In het water is Daan volop aan het genieten en is al volop vertrouwd met Nubia. Nubia is echt de deugniet van het stel wat een clown is dat zeg. Zo leuk. Bonnie is nog steeds erg van slag

IMG_6905

IMG_6896

Tijdens de evaluatie horen we hoe het allemaal is gegaan. Binnen is de ass victoria (geen carolein oeps) met Daan Bezig geweest. Zij is fysio therapeut. Ze heeft het rechter been van Daan gemasseerd en alle belangrijke plekken los gemaakt. Ze merkt dat rond de heup en onder rug veel pijn punten zitten. Het los maken van deze punten en dit frequent te doen kan spasme uitstellen. Dat dit iets langer een ontspannen been heeft. Simone krijgt hier uitleg over zij is de masseur onder ons. Daan vond het heel fijn. Op het dock zijn ze bezig geweest met de mond en het gezicht , en dan niet de spierkracht, maar juist de beleving van de mond. Zodat Daan zijn mond beter leert beleven en voelen. Mogelijk voelt Daan het speeksel dan wat meer zodat hij gaat slikken en het niet uit zijn mond laat lopen. Dit deed ze met een (oeps naam weer kwijt) klein trillen apparaat  en iets met een bepaalde kurk in zijn mond. Dit zou toch geweldig zijn voor hem. Verder gaf ze aan dat het een top sessie was en Daan genoot en idd veel interesse vragen stalde betreffende de dolfijn en waar ze dingen deed zoals ze deed. Echt super.

Na de therapie was er een soort borrel met alle therapie gezinnen en de therapeuten. Dit was reuze gezellig.

Oo en die ûte die was bij de eerste keer de assistent en nu trainster. Wat was ze blij ons weer te zien. Ze loopt steeds langs de foto van Gerwin en Daan en dan moet ze daaraan teug denken . Daan was 1 van de eerste waar zij als ass bij betrokken was. Ze praat nu vloeiend Nederlands is van oorsprong Duits.

IMG_6913

Voldaan en moe vertrokken we naar huis, waar we nog lekker gezwommen hebben en Simone even de boodschappen is gaan doen.

Het was al weer wat laat dus lekker wat gehaald en thuis gegeten.

Morgen belooft een mooie dag te worden. Eerst mag Amy mee op het Dock en later die middag is de familie swim . Daan wordt dan opgevangen en dan mogen wij drie met de dolfijnen zwemmen.

tot morgen.

1. Hanneke:
    17 mei 2023
    Wat gaaf toch weer! Kijk steeds uit naar jullie verslag! Hopen dat de therapeut steeds meer resultaat geeft met de massages, knap Simone dat jij dat ook zo kan. Succes en veel plezier vandaag, en Amy uitkijken voor de rotsen xx
  2. Bregje:
    Topper Daan💪! Fijn om weer mee te mogen lezen
  3. Inge:
    17 mei 2023
    Wauw!!!! Super om jullie verhalen iedere dag te lezen!!! Ga zo door Daan, juffie is trots op jou!! 🤗
  4. Ben van wees:
    18 mei 2023
    Foto’s zien er fantastisch uit! leuk om jullie verhalen te lezen. Groeten Ben van Wees