Dag 4 Eerste therapie dag .

16 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

De dag begon al weer rond 6 uur. Daan was wakker en moest nodig naar de wc. Samen er uit gebleven Daan wilde niet meer terug. Vermaakt zich met een filmpje.

Niet heel veel later komt Amy. Na ontbijt gaan we alles verzamelen. De tijden zijn wat ongunstig Amy om 10.30 en Daan 13.00 . Dit is zo en daar vinden we onze weg wel in. We hebben zoveel tijd om nog andere dingen te doen.

Rond 10 uur vertrokken we , veel te vroeg natuurlijk want langs de boulevard is het max 10 min lopen. Amy is gespannen en Daan heeft kriebels in zijn buik.

We komen aan en melden ons bij de beveiliger.

Lopen door tot bijna aan de voordeur ..... Daan slaat zijn hand voor zijn mond en moet bijna huilen...

IMG_6808

wat gaaf hij hangt er nog.. Foto van vorige therapie die er een tijdje geleden is opgehangen. We waren heel benieuwd of hij er nog zou zijn.

Om 10.30 komen ze Amy halen . Ze vind het best spannend. We hadden al wat kinderen gezien. Nog 3 andere meien en 1 jongen allemaal net iets ouder dan Amy maar helemaal prima. 1 Nederlands en de rest is Duits. Dit komt wel goed.

Amy vertrok en wij werden met nog een paar ouders welkom gehete door Steffie. We krijgen alle uitleg en een mooi bandje. Dit is voor het sea aquarium en dan kan de beveiliger zien dat we bij het cdtc horen. Steffie vertelde dat de dolfijne de gehele ochtend erg van slag zijn en dat ze bij de eerste sessie niet kwamen. Dit had te maken met het feit dat de eigenaar van het sea aquarium de rand aan het verstevigen is ivm het komende orkaan seizoen. Ze waren met een bulldozer vlakbij aan het graven. De eigenaar kwam vertellen dat hij voor deze week klaar is. Hopen dat de dolfijnen straks weer rustig zijn. We gaan het zien. Anders zou er een ander moment geplant worden om de sessie in te halen.

We hebben al een leuk gesprek met 1 van de ouders van een ander kind. Als we buiten zijn komt er een grote beton wagen aangereden. Dus het was nog wat onrustig. We zien de dolfijn trainsters ook al weer aankomen lopen. De sessie van 10.30 is even gestopt. We hadden een uurtje over en zijn even wat gaan drinken bij Hamingway , leuke tent vlakbij.

Dan is het zover. Eerste keer is een half uurtje eerder ivm de kennismaking.

Amy is inmiddels terug en heeft het leuk gehad, ze gaan morgen snorkelen en ze is gevraagd om mee een tekening op de muur te maken omdat ze verteld had ze goed kan tekenen. Super leuk.

Daar was de therapeut Laura en Carolein. Daan stelt zich voor en doet dit heel goed. We gaan aan een tafeltje zitten en iedereen stelt zich voor. Amy verteld wie ze is wat ze voor hobby's heeft en eerlijk hoe de relatie met Daan is.

Zo doen wij dit en Daan ook. Daarna wordt er gesproken over de problematieken van Daan en de doelen.

Dan vertrekken ze met zijn drieën naar binnen. Daan gaat vlot mee , hij kent het nu dus is wat makkelijker dan de eerste keer. Wij kijken wat rond. Even later komen ze er al aan, een lachende Daan. (eerste keer een huilende Daan).

IMG_6824

Ze zijn als eerste op het dok. Er is nog 1 ander kindje en 1 die de sessie van vanochtend in kwam halen.

Daan geniet volop, wat mooi om dit weer te zien. De dolfijnen wat een magische beesten. Ze blijven de gehele tijd in het water . Daan was gekoppeld aan Bonnie Net als de vorige keer super leuk. Alleen Bonnie had er nog geen zin in was nog te veel van slag. Dus werd het sabelita en kanoa. De dochters van Bonnie. Deze hadden er wel weer zin in super fijn.

IMG_6846

IMG_6860

IMG_6866

IMG_6828

Toen ze klaar waren kwam de dolfijn trainster naar ons toe, ze was zo blij dat de dolfijnen zich herpakt hadden. Tijdens de evaluatie vertelde Laura dat Daan het super heeft gedaan. Toen ze naar binnen liepen moest Daan een paar keer diep zuchten hij zei dat het van de spanning kwam. Echt super knap. Tijdens het omkleden vroeg Daan aan hun om om te draaien. Heel netjes natuurlijk maar dat kwam voor ons als een verassing. Daan heeft zich dus alleen aangekleed. Ook het pak wat strak zit , begint dan heel voorzichtig bang om het kapot te trekken. Met hun aansturing lukte dit .

Een mooie eerste dag.

Onderweg even lekker een ijsje en daarna zijn we thuis gebleven en hebben we het rustig aan gedaan en deze mooie dag even laten bezinken...

1. Dolphins4Teun:
    16 mei 2023
    Mooi om te lezen en wat goed dat Daan het allemaal goed heeft aangegeven.
    En fijn dat ze stoppen met de werkzaamheden!
  2. Marjolein:
    16 mei 2023
    Amy mag super trots zijn op zichzelf, ze doet het toch maar! En hoe gaaf dat tekentalent!
    Fijn dat Daan zich zo snel weer thuisvoelt daar met de dolfijnen! Blijft toch iets magisch!
    Fijne dag dames!
  3. Bregje:
    Geweldige eerste therapiedag voor beiden! Op naar meer! 🥰
  4. Tanja Jansen:
    16 mei 2023
    Wat zal dit weer een mooie belevenis zijn, geniet er met volle teugen van!!
  5. Patricia:
    16 mei 2023
    Wat mooi om te lezen weer. Hopelijk zijn de dolfijnen snel weer in hun rustige doen en kunnen er weer stappen gezet gaan worden en mooie herinneringen gemaakt worden.
    Lekker verder gaan met genieten jullie!
  6. Opa en Oma van Drunen:
    16 mei 2023
    Mooi dat alles weer goed is gegaan voor Daan en Amy. Wij zaten gisteren vol spanning te wachten hoe de 1e dag was verlopen en na de berichtjes en de stapel foto's waren wij daarom ook opgelucht. Geniet nog van de komende therapie dagen voor Daan en voor Amy met haar groepje.😘 P.s. die poster met Daan erop is ook prachtig, leuk dat hij er nog hangt.👌
  7. Sven van de Wouw:
    16 mei 2023
    Wat goed om te lezen dat de start zo goed is verlopen!!!
  8. Carlijn:
    16 mei 2023
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Geniet samen!
  9. Tessa:
    16 mei 2023
    Wat fijn om te lezen dat deze eerste dagen goed zijn gegaan. Op naar nog vele mooie en waardevolle dagen!
  10. Miranda Kleinbergen:
    16 mei 2023
    Het begin is gemaakt. En wat voor een goede start; zo positief! Gaaf. X voor Daan en Amy
  11. Magda:
    18 mei 2023
    Wat mooi dat Daan het zo goed doet en heel bijzonder dat Amy haar tekentalent heeft in kunnen zetten voor de muurtekening!
    Heerlijk dat jullie zo samen ervan mogen genieten!