Dag 15 Het afscheid

27 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

De dag begon vroeg om 7.30 hebben we Daan wakker gemaakt! Om 8.00 gaan we video bellen met de klas van Daan! Dit was super leuk , Daan vond het heel fijn om de juffen en de klasgenoten te zien! Fijn dat dit kon!

IMG_6214
Dan gaan we ons voorbereiden we ontbijten , de kaarten worden geschreven! Amy vertrekt als eerste voor de laatste brusjes dag.  Simone gaat nog wat boodschappen doen en Daan en ik gaan zwemmen ter afleiding!
De spanning stijgt met de minuut! Daan wordt af en toe wat bozig in zijn reacties! Als de kadootjes zijn ingepakt gaan we vertrekken! Daan huilt nu al bijna !

Amy komt terug en heeft nog een super dagje gehad en lekker gesnorkeld! Ze kijgt een mooie foto en mooie tas. Ook voor haar is het afscheid heel erg moeilijk! Ze heeft een mooie persoonlijke kaart van Bibi in haar tas met haar mailadres! Mocht ze nog eens haar verhaal kwijt willen! Dit was voor haar  geweldig!

IMG_7620

IMG_7616

Nou daar kwamen Laura en Victoria Daan halen! Het was erg moeilijk, maar met een lach ging hij toch mee. Binnen stond weer een heel parkoer klaar! Daarna de laatste sessie met de dolfijnen! Wat blijkt, als kers op de taart mocht Daan vandaag met twee dolfijnen zwemmen. Eindelijk was daar ook Bonnie. Samen met Nubia maakte ze er een mooi feestje van! Daan heeft weer gesnorkeld geweldig!
Ook wij werden volop getrakteerd . Af en toe stuurde ze die twee richting ons en werd er voor onze neus een kunstje gedaan. Soms was ik te laat omdat ik het niet in de gaten had. Het zit op ons netvlies en dat nemen we mee. Het was geweldig!

IMG_7658IMG_7710IMG_7652IMG_7680IMG_7707

Nou toen was het dan toch echt tijd om uit het water te gaan! Weer bijna al de tijd in het water. Daan zit nog niet of het begint al!

IMG_7728
mooi om te zien dat hij de emoties kan laten zien. Daan kalmeert wat . Zo kon Laura Daan nog met een prikkelbal masseren!
tja toen ook dat voorbij was

Tranen tranen tranen. Bonnie en Nubia werden erbij geroepen om hem te troosten. Dat was echt kippenvel kunnen we wel zeggen!

IMG_7750
Als we nog even nabespreken over vandaag zit Daan al Met zijn hoofd naar beneden! Dan is het tijd om de bedankjes te geven! Tja dan komt toch echt het moment dat we opstaan en afscheid gaan nemen!

IMG_7793IMG_7799IMG_7797

IMG_7801
geloof niet dat ik er nog iets over hoef te zeggen! Af en toe kon er bij Daan nog een lach af. Het was zeer emotioneel voor ons allemaal!

IMG_7783

IMG_7779

We zijn nog even naar het winkeltje in het aquarium geweest! Amy koopt wat sieraden en Daan een grote schildpad. De schildpad is nu zijn uitlaatklep. Hele verhalen krijgt dat beest te horen.
Bij terugkomst zijn we stil , gaat iedereen even zijn eigen gang.
Daarna gaan Daan en ik nog even zwemmen en Simone gaat lekker koken!
Tijdens het eten nog fijn met elkaar gesproken.
Om 20 uur is het voor Daan klaar. Valt na de massage in slaap.

Simone en Amy gaan nog een ijsje eten en ik schrijf de blog!

Morgen voor mij een spannende dag😁

Tot morgen!

1. Bregje:
    27 mei 2023
    Och jee, hoe intens is die laatste steeds... zo herkenbaar.
    Nu nog even flink genieten daar en de therapie zijn uitwerking laten doen.
    Dikke knuffel 😘
  2. Ilse:
    27 mei 2023
    Mooi afscheid en dan mogen de emoties er ook zijn. Geniet van het laatste dag en Fijne terugreis!!
  3. Dolphins4Teun:
    27 mei 2023
    Altijd heftig die laatste dag, maar wat een mooie afsluiter. Nog lekker alles laten uitwerken de komende week. En genieten met elkaar!
  4. Opa en Oma van Drunen:
    27 mei 2023
    Wat een emotionele dag weer voor Daan en Amy. Zoiets komt altijd heel heftig binnen bij Daan. Wat mooi om te zien, die twee dolfijnen die Daan troosten. Daan en Amy hebben weer een mooie tijd gehad daar bij het CDTC. Nu even alles laten bezinken en dan nog een mooie week op Curaçao.
  5. Marjolein:
    27 mei 2023
    Oh die lieve Daan toch, kippenvel...zo intens♡wat mooi dit! Geniet nog lekker deze week!
  6. Monique:
    27 mei 2023
    Ahhh....al die emoties mogen er zijn hoor! Mooie momenten en mooie herinneringen gemaakt.
  7. Patricia:
    27 mei 2023
    Poeh eh, het is al intens om het te lezen. Laat staan ervaren. Teken dat het weer een immens bijzondere ervaring is. Fijn dat alle emoties er zo mogen zijn!
  8. Wendy:
    27 mei 2023
    Wat een indrukwekkende blog weer!
  9. Inge:
    27 mei 2023
    Dat afscheid hè?! Altijd moeilijk!!!
    Super fijn om hem gisteren gezien en gesproken te hebben!
    Geniet nog van jullie vakantie!!
  10. Miranda Kleinbergen:
    28 mei 2023