Dag 14

6 november 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Hoi hoi

Nou de een na laatste therapiedag vandaag.

De dag begint dramatisch met heeeeeeeel slecht weer.  We kwamen ondanks paraplu drijfnat aan. Dit had ook wel weer wat.
We waren wat eerder gegaan omdat ons appartement schoongemaakt werd. We zijn eerst naar het aquarium geweest. Opeens kwam een man ons halen. Hij ging de vissen voeren in het bad waar Daan gesnorkeld heeft met Gerwin. Hij vroeg of we mee de boot in gingen om te kijken. Daan was daar nog niet in geweest. Dus wij met de lieve meneer mee. Toen we zaten en de vissen kwamen voorbij wat je onderwater heel goed kunt zien, besefte Daan waar hij tussen heeft gezwommen. Dus hij had het grootste woord. Het was reuze gezellig met de gezellige meneer die van alles vertelde over de vissen.

Het was inmiddels wat opgehouden met regenen en Daan is met Gewin naar binnen en amy met de groep mee.

Ook toen ze naar buiten kwamen was het gelukkig droog. Bonnie was in het begin weer afwezig . Daarna weer de aandacht voor Daan. Het blijft mooi om te zoen hoe Daan met Bonnie en de rest bezig is . Vanwege het weer hebben ze de gehele zwemtijd meteen gedaan en zijn ze net op tijd weer naar binnen gegaan. Ze hebben binnen nog gewerkt.

We zijn in het aquarium gaan schuilen Gerwin kwam daar heen voor de evaluatie.

Gerwin heeft Daan weer weer op de trilplaat gezet. Door alle prikkels van de trilplaat had Daan geen oog meer voor andere prikkels. Hij kon volop vragen beantwoorden en kon dingen goed bedenken. Dit in tegenstelling van in het water daar moest Daan steeds wat lager denken.  Ze hebben memorie gedaan dat ging de eerste keer wat lastig. De tweede keer na het zwemmen en nogmaals op de trilplaat te hebben gestaan ging hij als een speer.  Hieruit blijkt dat het toedienen van veel prikkels helpend kan zijn om goed geconcentreerd te zijn bij opdrachten. Hier hebben we even over gesproken. Gerwin gaat ook nog een verslag schrijven met alle bevindingen en tips.
Daan en Amy hebben een leuke dolfijn gekocht.

Amy wilde afspreken met een jongetje uit de groep. Ze hebben heel de middag in de stromende regen in zwembad gelegen. Daan een rustige middag. We merken wel dat Daan al veel duidelijke spreekt. Hij was binnen een liedje aan het zingen en we konden de tekst buiten luid en duidelijk verstaan echt super.

In de avond heerlijk gegeten Hemingway.

We hebben allemaal weer lekker gesmuld.

Morgen de laatste therapie dag, Zakdoeken mee denk ik !

Tot morgen

1. Opa en Oma van Drunen:
    6 november 2020
    Relaxte dag vandaag met heel veel (warme) regen op Curaçao. Mooi om te zien hoe geconcentreerd Daan met zijn therapie bezig is. Ook leuk voor Amy dat ze met een vriendje af kon spreken. Opa en Oma.
  2. Peter:
    6 november 2020
    Het blijft elke dag bijzonder om te lezen. Nog 1 dag therapie en dan nog een week relaxen hoop ik.
  3. Susan:
    6 november 2020
    Wat een mega sprongen en stappen zijn er gemaakt en wat zal dat een gelukzalig gevoel geven!
    Neem vandaag een pallet zakdoekjes mee voor alle dankbare en liefdevolle tranen en laat het rijke gevoel van deze ervaring lekker landen! 💗
  4. Hanneke:
    6 november 2020
    Dat lijkt me geweldig als jullie Daan ineens zo duidelijk horen zingen!!
    Heeeeel veel succes bij de laatste trainingsdag ♥️🐬😥
  5. Ireen:
    6 november 2020
    Heel veel succes vandaag. De tranen zullen gelukstranen zijn, want de reden is iets geweldigs. Zoveel geleerd en mooie herinneringen gemaakt. Prachtig om daar een stukje van mee te hebben mogen maken.
  6. Miranda Kleinbergen:
    6 november 2020
    🍀🌹🌞Heeeel veel succes vandaag voor jullie allemaal. 🌞🌹🍀
  7. Marielle:
    6 november 2020
    Succes voor jullie allemaal! Wat een mooie tijd en veel ervaringen opgedaan! Geweldig!! Toi toi👋😘
  8. Alda Nuijten:
    6 november 2020
    Wat een indrukwekkende verhalen. Zo bijzonder wat jullie in deze korte tijd samen hebben meegemaakt. Zoveel geleerd, al die mooie ervaringen .Geniet er nog even van.
  9. Margriet:
    6 november 2020
    Ik zal jullie verhalen gaan missen.
    Heel veel succes de laatste trainingsdag en het is een fantastische ervaring erbij voor jullie allemaal🐬👏
  10. Laetitia en Paul Eijkelenboom:
    6 november 2020
    Wat super dat Daan een liedje zong met tekst die te verstaan was ! Ik hoop dat morgen het afscheid van Gerwin en de dolfijnen , niet te heftig verloopt ! En dan nog heerlijk genieten van al het moois .
    Leuk dat Daan en Amy een dolfijn hebben gekregen .
  11. Marc Smits:
    6 november 2020
    Mooi om te lezen dat het zo goed gaat met Daan en dat ook Amy het super naar d’r zin heeft ❗️
    Top en ach Die druppels, meeste vallen d’r neffe ❗️😛
    Groeten en Geniet