Dag 10-11

3 november 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Hoi hoi

Gisteren een rustige dag bij het appartement gehouden. Het weer was ook wat somber maar dat gaf niet. In de middag even op het privé strand gaan snorkelen. Daarna heerlijke pannenkoeken gegeten.

Vandaag begon de dag rond  7.15 dus dat is netjes. Wilma moest op tijd vertrekken naar de workshop 8.30. De workshop ging over basis vertrouwen: Sherborne Samenspel methodiek om te vertrouwen in eigen lichaam en relaties met anderen. Deze was reuze interessant en zeker dingen die herkenbaar zijn en we kunnen toepassen.
Daarna was Daan weer aan de beurt.

Amy heeft brieven bij van ons allen hoe trots we op haar zijn . Ze gingen zwemmen en snorkelen. Amy heeft er weer veel zin in en klets volop met de andere kinderen.

Even met Gerwin gesproken over het weekend. Daan verteld dat we goed geoefend hebben. Bv het woord jippen is nu knippen echt super! We moeten de oefeningen volhouden.

Daan werd mee naar binnen genomen na even kwam hij al klaar naar buiten wat gingen ze doen. Ze liepen naar het aquarium.  Na een tijdje kwamen ze terug en gingen naar Bonnie. Na even stonden ze op en pakte alle spullen in . Ze verlieten het dock en kwamen bij ons voorbij naar een ander bad en dock. Bonnie  had er geen zin in was veel bij haar dochter te vinden. Daan ging nu naar het mannen bad. Dit was wel even spannend . De dolfijn heette Kanoa. Hij is nog jong en wat speelser. Hij kon ook weer andere kunstjes. Al snel vond Daan Kanoa ook super leuk. Het ging al snel heel goed en wat kon hij hoog springen en hard door het water. Daan was erg enthousiast. Ook op het dock weer geoefend met de mond motorriek.
Bij de evaluatie vertelde Gerwin wat ze in het aquarium waren wezen doen. Nou dat was heel spannend! Ze hebben in de voelbakken met zeesterren en egels en nog wat dingen opgepakt. Dat was heel erg spannend voor Daan. Gepraat over de angst die dan steeds achteraf wel mee valt en het steeds super leuk vind achteraf. Uiteindelijk heeft Daan eerst Gerwin zijn hand op een zeewezen gelegd en uiteindelijk heeft Daan van alles zelf op gepakt en bekeken . Jullie kunnen wel snappen hoe trots hij was. Hij zei ik durf dat gewoon.

Nou wij geloofde dat natuurlijk niet en zijn naar het Aquarium gelopen en Daan heeft ons alles laten zien en deed voor hoe het moest. Echt super knap.

Amy was intussen terug heeft het weer super leuk gehad. De brieven gaan ze morgen of donderdag doen.

We hebben in de middag nog lekker gezwommen .
Weer een super dagje.

Tot morgen...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Laetitia en Paul Eijkelenboom:
    3 november 2020
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat !
  2. Opa en Oma van Drunen:
    3 november 2020
    Het was leuk om te zien vandaag. Daan met een andere dolfijn. Dolfijn Kanoa deed goed zijn best en Daan ook. Wij konden nu vanaf een ander punt de verrichtingen gadeslaan. Na de therapie leerde Daan hoe je een zeekomkommer, een zeeegel en zeester moest aanraken en optillen. 's-Middags weer lekker zwemmen met z'n allen. Opa en Oma.
  3. Margriet:
    3 november 2020
    Wauw wat knap allemaal Daan en Amy.
    Jullie doen super gave dingen. Prachtig om te zien en te lezen. 💞
  4. Hanneke:
    3 november 2020
    Ik kijk er steeds naar uit jullie verslag te lezen. Zo'n mooie stappen steeds!!!🐬🥰, prachtig !
  5. Miranda Kleinbergen:
    3 november 2020
    Hier wordt ook elke ochtend uitgekeken naar de nieuwe vorderingen van Daan, Amy EN die van jullie! Echt zo mooi en bijzonder.
  6. Susan:
    3 november 2020
    Wat een super fijne ervaringen en wat fijn dat er zulke grote sprongen worden gemaakt! Jullie krijgen ook veel handvaten en dat lijkt me ook heel erg prettig.
    Genieten!!!! 💗
  7. Ireen: